تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

دیوید تیلور کیست؟ | خبر بد ورود کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا مسابقات جهانی۲۰۲۴

برخی منابع آمریکایی از تصمیم قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان برای شرکت در چلنج تورنمنت آمریکا و دورخیز او جهت شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ خبر داده اند.

دیوید تیلور کیست؟ | خبر بد ورود کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا مسابقات جهانی۲۰۲۴

رویداد۲۴| سیما صابری: برخی منابع آمریکایی از تصمیم دیوید تیلور قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان برای شرکت در مسابقات تورنمنت آمریکا و دورخیز او جهت شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ خبر داده‌اند. تیلور یکی از کشتی گیران افسانه‌ای آمریکایی است. کسی که در یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های تاریخ کشتی را با حسن یزدانی کشتی‌گیر ایرانی داشت و در این رقابت‌ها با نتیجه ۵ بر ۱ پیش افتاده بود. دیوید تیلور به‌ویژه به عنوان قهرمان المپیک ۲۰۲۰، قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شناخته می‌شود.

دیوید تیلور که چندی پیش با شکست غیرمنتظره‌ای از جانشین خود در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، آرون بروکس، مواجه شده بود، قرار بود تا در ۳۳ سالگی به عنوان سرمربی در دانشگاه ایالتی اوکلاهما منصوب شده و به دوران رقابت حرفه‌ای خود پایان ‌دهد. با اینحال برخی منابع از بازگشت او به تشک خبر داده‌اند. خبری که برای کشتی‌گیران کشورمان چندان خوب نیست. انتخابی این وزن در ایران هم روز نوزدهم شهریور ماه بین کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۲۳ او با تکرار موفقیت‌هایش در ماه ژوئن دو بار پیاپی قهرمان ملی آمریکا و هم‌تیمی‌اش آرون بروکس را شکست داد. در مسابقات قهرمانی جهان، تیلور بار دیگر با قدرت بر همه حریفان خود غلبه کرد و همگی را یا با ضربه فنی یا با برتری فنی شکست داد که یکی از آن‌ها حسن یزدانی کشتی‌گیر محبوب کشورمان بود. سال ۲۰۲۴، اما سال خوبی برای تیلور نبود. او در مسابقات انتخابی المپیک ایالات متحده در ماه آوریل، به‌عنوان مدال‌آور جهانی ۲۰۲۳ در فینال‌ها حضور یافت و دو بار پیاپی توسط آرون بروکس، که اکنون قهرمان جهان زیر ۲۳ سال است، شکست خورد. او در ماه مه، پس از آنکه به عنوان سرمربی دانشگاه ایالتی اوکلاهما منصوب شده بود، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در سن ۳۳ سالگی از رقابت به عنوان ورزشکار بازنشسته شده است. با اینحال اکنون برخی منابع خبر از بازگشت وی می‌دهند.

دیوید تیلور: مسیری با موفقیت‌های بی‌سابقه در تاریخ کشتی

دیوید تیلور که در ایالت نوادا متولد شده است، به دبیرستان گراهام در سنت پاریس، اوهایو رفت و با رکورد چشمگیر ۱۸۰ پیروزی و تنها ۲ شکست، چهار بار قهرمان ایالت خود در کشتی شد. در سال ۲۰۰۹، او جایزه ممتاز دیو شولتز برای بهترین کشتی‌گیر دبیرستانی آمریکا را دریافت کرد.

دیوید تیلور کیست؟ | خبر بد ورود کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا مسابقات جهانی۲۰۲۴

تیلور به دانشگاه ایالتی پن رفت تا زیر نظر قهرمان المپیک ۲۰۰۴، کیل سندرسون، تمرین کند و دو بار قهرمان ملی مسابقات دسته یک NCAA شد. در دوران دانشگاه، تیلور به فینال مسابقات اوپن ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ رسید. در آنجا از قهرمان المپیک، جردن باروز، شکست خورد. او همچنین در یونیورسیاد تابستانی ۲۰۱۳ به مدال برنز دست یافت و سپس در فینال اوپن ایالات متحده ۲۰۱۴ نیز بار دیگر به باروز باخت.

موفقیت‌های دیوید تیلور در دوران دبیرستان

دیوید تیلور از دبیرستان گراهام در سنت پاریس، اوهایو، موفق شد تا جایزه عالی دیو شولتز در سال ۲۰۰۹ را از آن خود کند. جایزه‌ای که به بهترین کشتی‌گیران جوان آمریکایی اعطا می‌شد. او در آن ایام چهار بار قهرمان ایالت اوهایو با رکورد کلی ۱۸۰ پیروزی و ۲ شکست بود. از میان این ۱۸۲ مسابقه، او ۶۵ مسابقه را با ضربه فنی و ۹۱ مسابقه را با برتری فنی پیروز شده بود. وی در آن ایام دو بار به عنوان کشتی‌گیر سال اوهایو مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان بهترین کشتی‌گیر کشور توسط هر دو نشریه آماتور رسلینگ نیوز و مجله یو‌اس‌ای رسلینگ انتخاب شد. او اولین کسی بود که چهار بار متوالی برنده تورنمنت والش آیرون‌من شده و برای نمایندگی تیم ایالات متحده در دریم تیم کلاسیک و دپر دن انتخاب شده بود.

تیلور نوجوان در سبک‌های بین‌المللی کشتی نیز به همان اندازه موفق بود و هر دو عنوان قهرمانی ملی جوانان در کشتی آزاد و فرنگی را برای کشتی ایالات متحده را به دست آورده بود. او قهرمان ملی جوانان فیلا شده بود و در مسابقات جهانی جوانان در پکن به مقام هشتم دست یافته بود. به عنوان یک کشتی‌گیر نونهال، دو قهرمانی ملی در کشتی آزاد و یک قهرمانی در کشتی فرنگی کسب کرده بود که در نوع خود بی‌نظیر بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ۲۰۲۴
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
0
با این خبر حسن یزدانی دستمال ابریشم و باباش شلوارشون رو خیس می کنن
نظرات شما
پیشخوان